Питання організації позакласної діяльності дітей в Залужанській ЗОШ І-ІІІ ступенів займають важливе місце у педагогічній діяльності школи. Ми вважаєм, що школа не може повністю сприяти розвитку інтересів, нахилів, здібностей дітей. На нашу думку, потрібно створювати нові форми роботи з дітьми і які спрямовані на задоволення дитячих запитів, з вільними заняттями, що підтримують ініціативу і самодіяльність. Невпорядкований вплив вулиці треба протиставити організацію цікавих справ у майстернях, гуртках, секціях, створити кожній дитині умови для розвитку її творчих здібностей. Цього можна досягнути спільними зусиллями всіх освітньо–виховних закладів.
Школа є центром усієї позакласної виховної та освітньої роботи, що здійснюється в селі. Вона має підтримувати найтісніші зв'язки з позашкільними закладами свого району, допомагати їм в організації і проведенні позаурочної діяльності з дітьми, використовувати допомогу цих закладів для кращого розгортання позаурочної роботи серед учнів.
Головна особливість позакласного педагогічного процесу полягає в тому, що він будується на взаємній співтворчості педагогів і дітей на їх дружбі і духовній спільності, на визнанні самоцінності особистості дитини, на взаємодопомозі і взаємній зацікавленості у спільному успіхові і результаті діяльності.
Ось тому в нашій школі представлено спектр гуртків, які працюють з обдарованою молоддю. Серед них потрібно назвати гуртки - це "Умілі руки", "Срібний дзвіночок", "Дзвіночок", "Основи науково-дослідницької роботи учнів", "Туристсько-краєзнавчий", навчальні гуртки із «Захисту Вітчизни» - "Сокіл" та «Гурток спортивно-прикладної підготовки".
І. „ Умілі руки” ( гурток народної творчості)
Керівник:Годьмаш Ганна Іванівна
Мета: Розвивати в учнів творче мислення, уяву, прищеплювати любов до прекрасного, виховувати повагу до речей і своїми і чужими руками.
Напрямок: декоративно-прикладне мистецтво, вишивка, виготовлення м’якої іграшки.
Мета: розвивати в учнів зв’язне літературне мовлення, залучати їх до скарбів української духовності, розкрити найкращі індивідуальні якості людини.
Напрямок: допомогти учням опанувати загально прийняті норми сучаної української літературної мови на всіх її рівнях, а також подолати помилки, які найчастіше трапляються в їхньому мовленні; розвинути в школярів здатність оптимального слововживання відповідно до мовленнєвої ситуації.
IІІ. «Основи науково-дослідницької роботи учнів»
Керівник: Боднар Наталка Василівна
Мета: поглибити знання учнів з біології та екології, прищеплювати навички дослідницької роботи; розвивати науковий світогляд при роботі з науково-популярною літературою; виховувати патріотизм до рідної природи, досягнення української науки та вчених України.
Напрямок: - допомогти учням проводити експериментальну і дослідницьку роботу; систематизувати та узагальнювати знання учнів з різних напрямків біології; використовувати форми проведення: проектів, рефератних та дослідницьких робіт і їх публічний захист.
ІV. «Туристсько-краєзнавчий»
Керівник: Кампов Наталія Юріївна
Мета – залучення молоді до науково-пошукової діяльності з географічного краєзнавства в межах своєї області, оволодіння додатковими знаннями з географії, геології, грунтознавства, історії, біології та методиками наукових досліджень, адаптування учнів до колективних, групових форм співпраці, співробітництва.
Основні завдання:
-надати гуртківцям мінімальну теоретичну базу знань з географічного краєзнавства своєї області;
- забезпечити оволодіння учнями основних методик географо-краєзнавчих досліджень;
- навчити учнів методам пошуку інформації, правилам користування літературою;
- постійно додержуватися науково-пошукового стилю діяльності.